SETIAP CERITA... TERCIPTA DAN TERSIMPAN MEMORI

Friday, January 14, 2011

Sedih..Apakan Daya

Hari ini,seperti biasa aku ke sekolah. Hari ini bangun awal, goreng telur untuk dibawa ke sekolah. Aku banyak free hari ini. Selepas rehat, aku masuk ke kelas. Hampir 10 minit masaku hendak habis. Sal datang jumpa aku. Sedih..Geram..Kecewa..dan terkejut dengar berita daripada Sal. Aku cuba menahan sebak di dada dan masuk semula ke dalam kelas. Loceng berbunyi. Aku melepaskan murid-murid keluar ke makmal Sains. Aku masih berada di kelas itu. Akhirnya aku tidak dapat menahan sebakku. Mengalir juga air mataku. Aku menangis. Apabila Kak Timah datang hendak bagi tahu, aku tunduk dan buat sibuk dengan buku rekod mengajarku. Aku tak sanggup melihat muka Kak Timah. Dalam hatiku..sampainya hati. Begitukah nasib orang yang menurut apa sahaja arahan? Nasib Kak Timah....Aku!...

No comments:

Post a Comment