SETIAP CERITA... TERCIPTA DAN TERSIMPAN MEMORI

Wednesday, September 8, 2010

Tak Tahu Pun....

Pagi, aku ke pasar Wakaf Bharu bersama dengan sepupuku. Dia hendak beli kasut untuk anak2 nya. Aku ikut je. Kemudian aku dan sepupuku membeli lauk untuk dimasak di pagi raya. Senang..esok lagi ramai orang kat pasar ini. Maklumlah semua perantau pulang. Waktu tengah hari, kami pulang. Petang lak, aku terasa hendak pergi ke rumah Abah. Kebetulan hendak hantar biskut raya dan ikan kering untuk abah. Lagi pun, aku sorang. Aku pandu seorang diri ke rumah abah. Sampai di sana,...aduh..parking lak tak da. Aku lihat ramai orang kat umah Abah. Aku telefon Umi, Umi cakap, hari ini adik Iju nikah. Terkejut aku. Mereka tak maklumkan pun kepada aku. Tak pa lah. Niatku bukan untuk jumpa mereka.. aku hendak hantar biskut untuk Abah..Tentang hal itu..aku tak kisah. Abangku telefon, suruh aku masuk ke rumah. Aku cakap pakaianku tak sesuai untuk majlis tu. Aku cakap aku nak balik. Tak pa lah. Dalam perjalanan..terkilan gak rasa..Aku pulang terus ke rumah. Berehat. Sepupuku pelik tengok aku balik awal. Aku cakap, keluargaku ada hal.

No comments:

Post a Comment