SETIAP CERITA... TERCIPTA DAN TERSIMPAN MEMORI

Tuesday, September 7, 2010

Perjalanan Pulang Ke Kampung

Aku ingat ingin pulang ke kampung semalam. Tetapi disebabkan aku kena selesaikan dulu samanku..aku bertolak ke kampung hari ini. Pagi2 lagi aku bangun. Aku mengemas rumah dan peti ais. Aku tutup semua suiz dan tutup semua pintu. Hai..nak bertolak pada pukul 8.30 pagi. Aku singgah di sekolah sebab hendak beri barang pada Kak Timah dan CD pada Kak Wati. Akhirnya pukul 10.00 pagi baru aku keluar dari bandar Segamat. Sepanjang perjalanan, aku hanya pandu kereta dengan kelajuan 80km perj. Aku lihat banyak polis buat Opps sepanjang jalan. Sampai di bandar Cukai, Aku berhenti sekejap. Isi minyak dan rehat selama 45 minit. Pukul 2.00 ptg, aku bertolak semula. Aku ingat ingin singgah di rumah mak saudaraku di Kg. Bukit Besar, tapi..tengok jam, dah lewat. Jadi aku teruskan jua perjalananku. Akhirnya..Alhamdulillah..Aku sampai di bandar Kelantan pada pukul 6.45 petang. Aku sampai di rumah mak saudaraku pada pukul 7.45 malam. Penatnya. ..

No comments:

Post a Comment