SETIAP CERITA... TERCIPTA DAN TERSIMPAN MEMORI

Saturday, September 11, 2010

Hari Raya Kedua

Mak Saudaraku dari Terengganu sampai semalam. Pagi2 ni, aku dan sepupuku pergi mencari nasi berlauk. Memang kegemaran dan sudah jadi tradisi orang kelantan, makan nasi pada waktu pagi. Susahnya. Kena tunggu dan ikut giliran hendak beli nasi. Maklumlah tak banyak kedai yang buka.
Pukul 9.00 baru kami pulang. Tengah hari, aku basuh kereta. Nampak comot sangat. Hujan semalam. Setelah siap, mandi dan solat Zohor, aku pergi ke rumah abahku. Hari ini majlis perkahwinan Iju. Tapi hari lak, perutku memulas dari pagi. Sudah 3 kali aku masuk tandas. Aduh..penat. Aku hanya pergi sekejap sahaja. Selepas lihat Iju bersanding, aku minta diri dan pulang. Kemudian belum rehat, mak saudaraku ajak pergi kenduri di Paloh lak. Pergi la. Kemudian kami singgah di rumah sepupuku yang juga kawan baikku. Pukul 6.30 petang, baru sampai le rumah. Malam, aduh.. penatnya. Aku tidor awal. Adikku, Iza sampai pada pukul 8 malam. Malam ni lak dapat dengar suara...suka sangat.

No comments:

Post a Comment