SETIAP CERITA... TERCIPTA DAN TERSIMPAN MEMORI

Friday, April 16, 2010

Elektrik Terputus...

15 April 2010, petang - Pada pukul 5.45 petang, aku melihat televisyen. Cerita tidak menarik. Cerita Adamaya belum ditayangkan lagi. Ada masa 45 minit lagi. Aku mengumpul pakaian kotorku dan memasukkannya ke dalam mesin basuh. Sementara menunggu air penuh, aku menonton televisyen. Tiba-tiba, kipas terhenti, televisyen terpadam..Alamak!!! Elektrik tiada. Aduhhhh..Macam mana ni? Aku biarkan kain di dalam mesin basuh tanpa air. Kemudian, aku masak ala kadar sahaja. Aku mengalaskan perutku sebelum malam. Selepas itu, aku mencari lilin. Aku bertemankan lilin. Kak Yana belum pulang lagi. Ada solat Hajat di sekolahnya. Selepas mandi dan sembahyang Maghrib, aku duduk di tepi katil sambil mengipas badanku dengan buku. Sedang aku leka, bunyi mesej masuk dari telefon bimbitku. Kawanku yang hantar. Selepas itu, telefonku pula yang berdering. Ada juga kawan untuk bersembang dan menghilangkan rasa takutku. Alhamdulillah, akhirnya pukul 9.00 malam, lampu menyala dan kipas berpusing. Syukur...Setelah lampu menyala, aku terus menggosok baju dan membasuh pakaian kotorku. Tidak berapa lama kemudian, Kak Yana pulang. Alhamdulillah...

No comments:

Post a Comment