SETIAP CERITA... TERCIPTA DAN TERSIMPAN MEMORI

Wednesday, April 14, 2010

Ayat Lucu , Ucapan Murid...

Hari ini, 14 April 2010 - Semua guru mesti berada di kelas masing-masing kecuali bagi guru-guru yang hendak tukar sama suka. Pagi-pagi, aku memarahi murid-murid Tahun Dua. Bukannya apa, main tutup pintu dengan kawan. Aku memberi kerja menyalin karangan dalam buku Citra. Selepas Tahun Dua, aku masuk Tahun Tiga kerana Pn. Desi ambil kelasku, Tahun Lima. Manakala Kak Ana, Tahun Enam.
Selepas waktu rehat, barulah aku dapat masuk ke kelas sendiri. Aku mengajar seperti biasa. Selepas perbincangan dengan murid-murid, aku memberi kerja menulis karangan sementara aku menanda buku tulis mereka. Tiba-tiba, pintu kelas diketuk oleh seorang murid Tahun Tiga.
"Selamat Pagi, cikgu. Ada orang di pejabat hendak jumpa cikgu. Komputer hendak jumpa cikgu."
katanya. "Apa? Komputer hendak jumpa cikgu?" aku mengulang katanya. Murid-muridku ketawa. Aku cakap kepada mereka " Hah, ketawa. Awak sendiri pun tulis ayat tunggang- langgang. Kemudian murid itu datang lagi. " Cikgu, Pn. Norhayati hendak jumpa cikgu di pejabat." Aku menggeleng kepala. Ishk...Ishk...Ishk...

1 comment:

  1. hahaha. lawak. tersasul agaknya.. haha.



    http://fitridzulkifli.blogspot.com

    ReplyDelete