SETIAP CERITA... TERCIPTA DAN TERSIMPAN MEMORI

Wednesday, April 14, 2010

Baiki Lampu Sendiri

Semalam, 13 April 2010 - Aku terus menutup laptop apabila mendengar guruh di langit. Aku mandi dan sembahyang Asar. Setelah itu, aku membuka lampu bilikku memandangkan suasana bilik yang gelap pada waktu petang. Aku dapati lampu bilikku tidak menyala. Ini kali kedua. Aku tidak mengelabah. Aku terus salin pakaian dan keluar rumah menuju ke bandar Segamat. Setelah membeli lampu, aku pulang. Aku tidak singgah mana-mana kedai atau pasar malam.
Sebaik sampai di rumah, aku terus memasang lampu di bilikku. Aku memanjat di atas rak buku. Akhirnya aku berjaya memasang lampu itu. Syukur, bilikku kembali terang dengan cahaya lampu.



Nurbisa : Itulah kemahiran hidup yang kubelajar semasa di maktab dulu.

No comments:

Post a Comment