SETIAP CERITA... TERCIPTA DAN TERSIMPAN MEMORI

Tuesday, February 23, 2010

Dua dalam Satu...

Cikgu Supian mengingatkan aku tentang taklimat hari ini. Dalam rutinku hari ini,hanya mesyuarat PSV sahaja.Yang mana satu hendak pergi ni...Taklimat kepegawaian sukan MSSK Selatan atau Mesyuarat Pendidikan Seni Visual?Aku lihat kedua-dua surat. Masa kedua-dua sama. Tapi tempat berlainan. Taklimat di sekolahku. Mesyuarat di PKG Segamat Baru. Fikir-fikir..Akhirnya,aku pilih taklimat dulu. Nanti aku minta kebenaran daripada Cikgu Sulaiman untuk minta diri awal. Tepat pukul 2.30 petang, taklimat bermula. Rupanya taklimat ini ringkas sahaja. Setelah mengenali ketua hakim lompat tinggi, aku bergegas ke PKG Segamat Baru. Alhamdulillah..belum habis lagi. Sempatlah aku mengikuti perbincangan PSV ini. Aku lihat ada guru-guru yang mendengar sahaja dan menitik berat guru-guru yang opsyen sahaja. Apa beza guru-guru opsyen yang baru dengan guru - guru yang berpengalaman dalam bidang seni? Hanya kerana guru-guru tersebut berkelulusan universiti dan bergred gaji DG41? Bagaimanakah hendak menilai murid-murid yang berbakat seni jika guru-guru yang mempunyai bakat seni dinilai seperti itu? Mesyuarat habis pukul 5.00 petang.

No comments:

Post a Comment