SETIAP CERITA... TERCIPTA DAN TERSIMPAN MEMORI

Tuesday, February 23, 2010

Aduhhh..Lambat hari ini...

Hari ini aku lambat sampai ke sekolah. Aku sampai pada pukul 7.35 pagi. Buku kehadiran sudah ada di hadapan Madam. Apabila melihatku beliau terus menghulurkan buku itu dan berkata selalunya aku datang awal dan dia pelik melihat guru tidak cukup apabila dikira sambil tersenyum memandang ke arahku. Aku membalas senyumannya dan mengiyakan kelambatanku. Syukur ..Madam tidak minta alasanku lambat. Aku menulis pada buku kedatangan guru dengan masa yang dicatat di ruangan buku itu. Aku melihat jam di tangan dan memang itu masanya. Setakat ini, aku akan menulis masa yang aku sampai sama ada aku cepat atau lambat, masa yang ditunjuk pada jarum jam itulah yang kucatat. Kalau pukul 7.20 pagi, aku kan tulis 7.20 pagi bukan 7.15 pagi atau 7.10 pagi. Kalau 7.25 pagi, kutulislah 7.25 pagi, bukannya 7.15 pagi atau 7.20 pagi. Biasanya aku akan sampai sebelum loceng berbunyi. Tapi, hari ini...Aduhhhhhh....Kena disiplinkan diriku semula. ...Malu sebenarnya...satu lagi, sikap beginikah yang hendak kutunjukkan pada anak-anak muridku? Soal diriku pada diriku...Apa la....



Nurbisa: Beginilah..kalau betul2 bercuti...ishk..ishk..ishk..

No comments:

Post a Comment