SETIAP CERITA... TERCIPTA DAN TERSIMPAN MEMORI

Sunday, January 10, 2010

Suasana Di Kebun Bunga












Gambar ni dirakam pada 6 Januari 2010 di sebuah kebun bunga di susur Jalan Pemuda 10. Kami berada di sini selama satu jam untuk memilih pokok bunga yang sesuai ditanam di kawasan sekolah. Sal ialah ketua keceriaan tahun ni...Ekin meminta Kak Ana membeli pokok cili untuk dijadikan sebagai bahan
pengajaran...hehehehe...banyak ayat yang boleh dibina dengan perkataan 'cili atau lada'. Pokok ni nanti akan diletakkan di Teratak ilmu, stesen Bahasa Melayu. Beberapa tahun lepas, aku memang suka menanam pokok bunga. Aku berasa puas dan terhibur apabila melihat pokok yang kutanam hidup subur. Hilang segala stress dan penat setelah kerja seharian. Tapi...kesibukanku telah membuatkan pokok yang kutanam 'merajuk' lalu mati. Sedih gak tapi apa boleh buat...Pada waktu tu, aku selalu pergi kursus dan sibuk dengan kerja. Sedangkan pokokku perlukan 'belaian' dan air secukupnya. Tambah pula, kawasan rumahku tak mengizinkanku meneruskan minatku. Insya-Allah...suatu hari nanti, aku akan kembali dengan hobiku ini. Walau pun kini, aku tidak berpeluang melakukannya tapi ianya tidak melupuskan minatku. Mungkin akan tertunai seiring dengan impianku nanti.

1 comment:

  1. ape gambo msm tgh dok cangkong lak tuh! x aci tol...post lr gambor pling cun! heheh

    ReplyDelete