SETIAP CERITA... TERCIPTA DAN TERSIMPAN MEMORI

Friday, June 11, 2010

Jalan-jalan ke Melaka, Muar

10 Jun 2010, Khamis - Aku pergi ke Melaka bersama dengan Kak Timah sekeluarga. Kami bertolak ke Melaka pada pukul 4.30 petang. Kami singgah di Masjid Tangkak untuk solat Asar. Kami sampai di pasaraya Jusco pada pukul 7.35 mlm. Selepas itu, kami pergi ke bandar hilir Melaka. Kami menginap di hotel. Malam tu, kami sempat melepak di dataran. Aku lihat ramai anak muda berkumpul di situ. Kami sekejap sahaja di situ. Kepalaku mula terasa berdenyut. Tapi aku tahan. Sampai di hotel, aku terus tidur. Aku terasa penat dan sakit kepala. Badanku terasa seram sejuk. Akhirnya aku tertidur. Aku tersedar pada pukul 5 pagi.Memang masaku bangun. Tapi sebelum tu, aku sudah sedar. Tempat baru, biasa la.

11 Jun 2010, Jumaat - Aku bangun awal. Aku turun panaskan enjin kereta dan letak kertas parking. Kemudian aku beli roti. Kepalaku masih berdenyut. Hari ini, kami pergi ke pasaraya Mahkota Parade dan Dataran Pahlawan. Aku hanya menemani mereka membeli belah. Aku tidak selesa hari ini kerana perutku asyik memulas sahaja dan kepalaku berdenyut. Tengah hari, aku makan tetapi...terpaksa muntahkan semula apa yang aku makan. Begitu juga dengan Kak Timah dan Al. Selepas Melaka, kami pergi ke Muar. Makan di Tanjung Emas. Kemudian, kami pulang. Selepas itu, kami pulang. Kami tiba di rumah pada pukul 9 lebih...

No comments:

Post a Comment